Programma

Hieronder vind je het programma van Emerce E-Commerce Live! 2025.

Download hier de PDF van de sessies.
Download hier het PDF voor de Roundtables.

HEMA’s digitale groei: klantgericht, pragmatisch en écht HEMA

HEMA
HEMA viert in 2026 haar 100-jarig bestaan. Na roerige jaren is het merk weer stevig terug op de kaart. Hoe is het HEMA gelukt om, ondanks alle tegenslagen, een winstgevende e-commerce business op te bouwen?
Sponsored
English
10:00
-
10:30

HEMA’s digitale groei: klantgericht, pragmatisch en écht HEMA

HEMA viert in 2026 haar 100-jarig bestaan. Na roerige jaren is het merk weer stevig terug op de kaart. Hoe is het HEMA gelukt om, ondanks alle tegenslagen, een winstgevende e-commerce business op te bouwen?
10:00
-
10:30

Succes in de social commerce revolutie

(voorheen) Unilever
In deze sessie bespreekt Erik Liebe strategieën en tactieken die je als merk kan toepassen om succesvol te worden in Social Commerce.
Sponsored
English
10:40
-
11:10

Succes in de social commerce revolutie

In deze sessie bespreekt Erik Liebe strategieën en tactieken die je als merk kan toepassen om succesvol te worden in Social Commerce.
10:40
-
11:10

SEO & AI: de kansen & bedreigingen van AI (Search) voor je webshop

Follo
AI is niet meer weg te denken uit het leven van een (SEO) marketeer. Wat vroeger werkte in Google, is nu achterhaald.
Sponsored
English
11:20
-
11:50

SEO & AI: de kansen & bedreigingen van AI (Search) voor je webshop

AI is niet meer weg te denken uit het leven van een (SEO) marketeer. Wat vroeger werkte in Google, is nu achterhaald.
11:20
-
11:50

From legacy to leading: How Pandora reinvented CRM for the digital age

Pandora & Bloomreach
Join this session for an exclusive look at how global jewelry brand Pandora transformed its outdated CRM systems into a cutting-edge, revenue-driving powerhouse.
Sponsored
English
12:00
-
12:30

From legacy to leading: How Pandora reinvented CRM for the digital age

Join this session for an exclusive look at how global jewelry brand Pandora transformed its outdated CRM systems into a cutting-edge, revenue-driving powerhouse.
12:00
-
12:30

Bouw je eigen AI collega's met ChatGPT

ChatGPT als tweede Brein
Tijdens de sessie "Bouw je eigen custom ChatGPT" bouw je samen met bestsellerauteur Martin van Kranenburg aan de uitbreiding van jouw virtuele marketing team. Je weet zeker dat je na afloop met een paar extra AI-collega’s naar huis gaat.
Sponsored
English
12:40
-
13:10

Bouw je eigen AI collega's met ChatGPT

Tijdens de sessie "Bouw je eigen custom ChatGPT" bouw je samen met bestsellerauteur Martin van Kranenburg aan de uitbreiding van jouw virtuele marketing team. Je weet zeker dat je na afloop met een paar extra AI-collega’s naar huis gaat.
12:40
-
13:10

Revolutionizing E-Commerce with Technology, Logistics, and AI

Picnic
In this keynote, we dive into the transformative strategies that have propelled Picnic to the forefront of the online grocery revolution
Sponsored
English
13:20
-
13:50

Revolutionizing E-Commerce with Technology, Logistics, and AI

In this keynote, we dive into the transformative strategies that have propelled Picnic to the forefront of the online grocery revolution
13:20
-
13:50

How Tony’s Chocolonely optimized ecommerce with Shopify

Tony's Chocolonely & Ask Phill
Martijn Wijsmuller (co-founder of Ask Phill) and Mark Howard (Head of Digital & Ecommerce at Tony’s Chocolonely) will discuss the brand's transition from a custom-built ecommerce platform to a unified, scalable Shopify system.
Sponsored
English
14:00
-
14:30

How Tony’s Chocolonely optimized ecommerce with Shopify

Martijn Wijsmuller (co-founder of Ask Phill) and Mark Howard (Head of Digital & Ecommerce at Tony’s Chocolonely) will discuss the brand's transition from a custom-built ecommerce platform to a unified, scalable Shopify system.
14:00
-
14:30

From cost center to growth driver: Loyalty, promotions & the bottom line

Talon.One
In this keynote Christoph will share new findings from Harvard Business Review, exploring how companies can turn incentives into a competitive advantage.
Sponsored
English
14:40
-
15:10

From cost center to growth driver: Loyalty, promotions & the bottom line

In this keynote Christoph will share new findings from Harvard Business Review, exploring how companies can turn incentives into a competitive advantage.
14:40
-
15:10

AI en de toekomst van webshops: noodzaak of verleden tijd?

AI Marketing Academy
Deze sessie is onmisbaar voor iedereen die wil begrijpen hoe AI de toekomst van e-commerce vormgeeft en praktische handvatten zoekt om meteen actie te ondernemen.
Sponsored
English
15:20
-
15:50

AI en de toekomst van webshops: noodzaak of verleden tijd?

Deze sessie is onmisbaar voor iedereen die wil begrijpen hoe AI de toekomst van e-commerce vormgeeft en praktische handvatten zoekt om meteen actie te ondernemen.
15:20
-
15:50

The rise of video commerce in luxury

Bambuser
Join Kristina to hear how they worked together to developed new experiences that have and are reshaping the future of e-commerce.
Sponsored
English
16:00
-
16:30

The rise of video commerce in luxury

Join Kristina to hear how they worked together to developed new experiences that have and are reshaping the future of e-commerce.
16:00
-
16:30

Circulair en duurzaam ondernemen als schaalbaar verdienmodel

Decathlon
Laurens en Denise nemen je mee in de verschillende circulaire verdienmodellen binnen Decathlon en hoe die het vertrouwde lineaire model op z’n kop zetten. Door in te zetten op nieuwe businessmodellen, creëert Decathlon nieuwe kansen, maar ook nieuwe uitdagingen die tijdens de sessie worden besproken.
Sponsored
English
10:00
-
10:30

Circulair en duurzaam ondernemen als schaalbaar verdienmodel

Laurens en Denise nemen je mee in de verschillende circulaire verdienmodellen binnen Decathlon en hoe die het vertrouwde lineaire model op z’n kop zetten. Door in te zetten op nieuwe businessmodellen, creëert Decathlon nieuwe kansen, maar ook nieuwe uitdagingen die tijdens de sessie worden besproken.
10:00
-
10:30

Innovatie in retail - lessons learned en blik vooruit

(voorheen) Ahold Delhaize
In deze sessie loopt hij door de belangrijkste trends en lessons learned en kijkt hij vooruit naar een toekomst waarin AI een dominante rol zal spelen.
Sponsored
English
10:40
-
11:10

Innovatie in retail - lessons learned en blik vooruit

In deze sessie loopt hij door de belangrijkste trends en lessons learned en kijkt hij vooruit naar een toekomst waarin AI een dominante rol zal spelen.
10:40
-
11:10

Duitsland als groeimotor: het succesverhaal van Pretty Orange

Sparkles & Yellowgrape
Rik en Joram nemen je mee in hun strategische groeipad. Ze delen hoe je merkwaarde en conversie tegelijk opbouwt, hoe localizing veel meer is dan vertalen en waarom influencers en attributie onmisbare bouwstenen zijn voor schaalbare groei.
Sponsored
English
11:20
-
11:50

Duitsland als groeimotor: het succesverhaal van Pretty Orange

Rik en Joram nemen je mee in hun strategische groeipad. Ze delen hoe je merkwaarde en conversie tegelijk opbouwt, hoe localizing veel meer is dan vertalen en waarom influencers en attributie onmisbare bouwstenen zijn voor schaalbare groei.
11:20
-
11:50

AI attributie: De Gamechanger voor full-funnel marketing

K-Parts & Billy Grace
In deze sessie ontdek je hoe K-Parts met hulp van Billy Grace transformeerde naar een datagedreven marketingstrategie.
Sponsored
English
12:00
-
12:30

AI attributie: De Gamechanger voor full-funnel marketing

In deze sessie ontdek je hoe K-Parts met hulp van Billy Grace transformeerde naar een datagedreven marketingstrategie.
12:00
-
12:30

Klaar voor de toekomst, op z’n Zeemans

Zeeman
In deze sessie vertelt Alex Bloemendal hoe de retailer zich klaarmaakt voor de toekomst door systemen en processen te vernieuwen gebruikmakend van MACH-, designprincipes en AI.
Sponsored
English
12:40
-
13:10

Klaar voor de toekomst, op z’n Zeemans

In deze sessie vertelt Alex Bloemendal hoe de retailer zich klaarmaakt voor de toekomst door systemen en processen te vernieuwen gebruikmakend van MACH-, designprincipes en AI.
12:40
-
13:10

SEO in het AI-tijdperk

Schrijven voor het brein
De impact van AI op jouw e-commerce is niet iets voor de toekomst - het gebeurt nu. Bereid je voor en zorg dat je straks ook nog zichtbaar bent.
Sponsored
English
13:20
-
13:50

SEO in het AI-tijdperk

De impact van AI op jouw e-commerce is niet iets voor de toekomst - het gebeurt nu. Bereid je voor en zorg dat je straks ook nog zichtbaar bent.
13:20
-
13:50

Clicks to 0-Clicks: winnen in de AI-driven wereld van Google & LLM's

Follo
Deze sessie is een must voor e-commerce managers, ondernemers en marketeers die willen leren hoe ze AI kunnen inzetten voor meer winst en een toekomstbestendige marketingstrategie.¶¶
Sponsored
English
14:00
-
14:30

Clicks to 0-Clicks: winnen in de AI-driven wereld van Google & LLM's

Deze sessie is een must voor e-commerce managers, ondernemers en marketeers die willen leren hoe ze AI kunnen inzetten voor meer winst en een toekomstbestendige marketingstrategie.¶¶
14:00
-
14:30

AI in e-commerce: van hype naar concrete impact

Brainvine
Naast succesverhalen deelt Danny ook de uitdagingen en valkuilen, zodat je weet waar je op moet letten als je zelf aan de slag gaat. Je krijgt praktische tips en direct toepasbare inzichten om AI in jouw organisatie te implementeren. Wil je weten hoe je morgen al het verschil kunt maken met AI? Dan is deze sessie een must!
Sponsored
English
14:40
-
15:10

AI in e-commerce: van hype naar concrete impact

Naast succesverhalen deelt Danny ook de uitdagingen en valkuilen, zodat je weet waar je op moet letten als je zelf aan de slag gaat. Je krijgt praktische tips en direct toepasbare inzichten om AI in jouw organisatie te implementeren. Wil je weten hoe je morgen al het verschil kunt maken met AI? Dan is deze sessie een must!
14:40
-
15:10

Websites optimaliseren voor duurzame strategie

ConversionReview
In deze sessie verkent Theo het snijvlak van duurzaamheid en conversie optimalisatie. De presentatie benadrukt de verschuiving van overmatige consumptie naar bewuste keuzes door duurzaamheid te integreren in bedrijfsstrategieën.
Sponsored
English
15:20
-
15:50

Websites optimaliseren voor duurzame strategie

In deze sessie verkent Theo het snijvlak van duurzaamheid en conversie optimalisatie. De presentatie benadrukt de verschuiving van overmatige consumptie naar bewuste keuzes door duurzaamheid te integreren in bedrijfsstrategieën.
15:20
-
15:50

Zonder ervaring of startkapitaal naar miljoenenomzet

Dutchies
In een overvolle en verzadigde markt bouwde oprichter Anne de Korte een merk dat opviel. Zonder ervaring, zonder startkapitaal, maar met een uniek product, een klein creatief team en een aanpak die radicaal anders durfde te zijn.<br><br>
Sponsored
English
16:00
-
16:30

Zonder ervaring of startkapitaal naar miljoenenomzet

In een overvolle en verzadigde markt bouwde oprichter Anne de Korte een merk dat opviel. Zonder ervaring, zonder startkapitaal, maar met een uniek product, een klein creatief team en een aanpak die radicaal anders durfde te zijn.<br><br>
16:00
-
16:30

Praktische toepassing van AI naar meer conversies en AI zichtbaarheid

Felipe Wesbonk Training & Consultancy
Het is duidelijk: AI is marketing fundamenteel aan het veranderen! Hoe zorg je dat je dit goed toepast? In deze praktische sessie leer je hoe je AI direct kunt inzetten om je zichtbaarheid te verbeteren en conversies te verhogen.
Sponsored
English
10:00
-
10:40

Praktische toepassing van AI naar meer conversies en AI zichtbaarheid

Het is duidelijk: AI is marketing fundamenteel aan het veranderen! Hoe zorg je dat je dit goed toepast? In deze praktische sessie leer je hoe je AI direct kunt inzetten om je zichtbaarheid te verbeteren en conversies te verhogen.
10:00
-
10:40

Ontdek hoe MS door personalisatie en AI conversie met 125% verhoogde!

MS Mode
Deze sessie biedt diepgaande inzichten in hoe je jouw e-commerce afdeling optimaal kunt inrichten om vergelijkbare resultaten te behalen.
Sponsored
English
10:40
-
11:10

Ontdek hoe MS door personalisatie en AI conversie met 125% verhoogde!

Deze sessie biedt diepgaande inzichten in hoe je jouw e-commerce afdeling optimaal kunt inrichten om vergelijkbare resultaten te behalen.
10:40
-
11:10

Hoe AI e-mailmarketing radicaal verandert – mis het niet!

PI Marketing (i.s.m. Copernica)
AI verandert de spelregels in e-mailmarketing. In deze presentatie ontdek je hoe hyperpersonalisatie en slimme content je campagnes niet alleen effectiever maken, maar ook relevant.
Sponsored
English
11:20
-
11:50

Hoe AI e-mailmarketing radicaal verandert – mis het niet!

AI verandert de spelregels in e-mailmarketing. In deze presentatie ontdek je hoe hyperpersonalisatie en slimme content je campagnes niet alleen effectiever maken, maar ook relevant.
11:20
-
11:50

Omnichannel content strategies for e-commerce success

Censhare
Join Rik for a practical and engaging session on "Omnichannel content strategies for e-commerce success."
Sponsored
English
12:00
-
12:30

Omnichannel content strategies for e-commerce success

Join Rik for a practical and engaging session on "Omnichannel content strategies for e-commerce success."
12:00
-
12:30

How AI is transforming the shopping & selling experience

Google
De keynote geeft jou de kennis om verbeterde winkelervaringen te creëren met behulp van AI-gestuurde tools. Het leert hoe je hoogwaardige klanten kunt werven via verschillende campagnetypes en hoe je winkelbezoeken en verkopen kunt stimuleren.
Sponsored
English
12:40
-
13:10

How AI is transforming the shopping & selling experience

De keynote geeft jou de kennis om verbeterde winkelervaringen te creëren met behulp van AI-gestuurde tools. Het leert hoe je hoogwaardige klanten kunt werven via verschillende campagnetypes en hoe je winkelbezoeken en verkopen kunt stimuleren.
12:40
-
13:10

Hoe de promotiecommunicatie van Odido alles beter maakt

Odido
Stel je voor: een online shop vol met prachtige aanbiedingen, maar waar de communicatie rondom die aanbiedingen allesbehalve duidelijk is. Hoe kom je van nul naar een geautomatiseerde, efficiënte en bovenal duidelijke prijscommunicatie?
Sponsored
English
13:20
-
13:50

Hoe de promotiecommunicatie van Odido alles beter maakt

Stel je voor: een online shop vol met prachtige aanbiedingen, maar waar de communicatie rondom die aanbiedingen allesbehalve duidelijk is. Hoe kom je van nul naar een geautomatiseerde, efficiënte en bovenal duidelijke prijscommunicatie?
13:20
-
13:50

In de keuken van Agentic AI: hoe bouw je een B2B AI platform?

Incentro
In deze sessie laat Karsten zien wat er écht komt kijken bij het opzetten van een Agentic AI-platform. Hoe breng je tooling, architectuur en strategie samen tot een geheime saus die wél werkt?
Sponsored
English
14:00
-
14:30

In de keuken van Agentic AI: hoe bouw je een B2B AI platform?

In deze sessie laat Karsten zien wat er écht komt kijken bij het opzetten van een Agentic AI-platform. Hoe breng je tooling, architectuur en strategie samen tot een geheime saus die wél werkt?
14:00
-
14:30

AI, feedback en social proof voor hogere omnichannel-conversies

Trustpilot
Ontdek hoe je met de slimme combi van feedback &amp; AI diepgaand klantinzicht krijgt &eacute;n de customer journey optimaliseert.
Sponsored
English
14:40
-
15:10

AI, feedback en social proof voor hogere omnichannel-conversies

Ontdek hoe je met de slimme combi van feedback &amp; AI diepgaand klantinzicht krijgt &eacute;n de customer journey optimaliseert.
14:40
-
15:10

Grote draken, kleine webshops

Becom
Tijdens deze sessie neemt Greet Dekocker je mee namens Becom, de Belgische e-commerce federatie, in de impact van deze grootmacht op de markt, en wat dat betekent voor lokale spelers. Tijd om het speelveld te herbekijken!
Sponsored
English
15:20
-
15:50

Grote draken, kleine webshops

Tijdens deze sessie neemt Greet Dekocker je mee namens Becom, de Belgische e-commerce federatie, in de impact van deze grootmacht op de markt, en wat dat betekent voor lokale spelers. Tijd om het speelveld te herbekijken!
15:20
-
15:50

Van traditionele groothandel naar omni-channel speler

Makro
Makro volgt een omni-channel strategie met een slimme mix van fysieke winkels, een horecabezorgservice en een webshop via een 3P-model (marktplaats). In slechts twee jaar is deze marktplaats uitgegroeid tot het grootste horeca non-food platform van Nederland. Het is inmiddels het zesde land binnen het Metro-portfolio waar dit model is uitgerold. Qua schaal is het binnen Europa een van de grootste marktplaatsen, vergelijkbaar met pure-players zoals Amazon.
Sponsored
English
16:00
-
16:30

Van traditionele groothandel naar omni-channel speler

Makro volgt een omni-channel strategie met een slimme mix van fysieke winkels, een horecabezorgservice en een webshop via een 3P-model (marktplaats). In slechts twee jaar is deze marktplaats uitgegroeid tot het grootste horeca non-food platform van Nederland. Het is inmiddels het zesde land binnen het Metro-portfolio waar dit model is uitgerold. Qua schaal is het binnen Europa een van de grootste marktplaatsen, vergelijkbaar met pure-players zoals Amazon.
16:00
-
16:30

Hoe Stoov met AI-agent Stev seizoenspieken aanpakt

Neople & Customer Happniness Team
Ontdek hoe Stoov met Stev een nieuwe standaard zet in klantbeleving: schaalbaar, empathisch en klaar voor groei.
Sponsored
English
10:00
-
10:30

Hoe Stoov met AI-agent Stev seizoenspieken aanpakt

Ontdek hoe Stoov met Stev een nieuwe standaard zet in klantbeleving: schaalbaar, empathisch en klaar voor groei.
10:00
-
10:30

Gen Z & de toekomst van e-commerce in Europa

DPD Nederland
In deze presentatie neemt Jorin je mee in het gedrag en de verwachtingen van Gen Z in zes toonaangevende Europese e-commercemarkten: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje. Je ontdekt hoe deze generatie omgaat met online shoppen, welke invloed social media heeft op hun beslissingen en wat hun voorkeuren zijn als het gaat om bezorging en service.
Sponsored
English
10:40
-
11:10

Gen Z & de toekomst van e-commerce in Europa

In deze presentatie neemt Jorin je mee in het gedrag en de verwachtingen van Gen Z in zes toonaangevende Europese e-commercemarkten: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje. Je ontdekt hoe deze generatie omgaat met online shoppen, welke invloed social media heeft op hun beslissingen en wat hun voorkeuren zijn als het gaat om bezorging en service.
10:40
-
11:10

Hoe Agentic AI e-commerce transformeert: van CX tot interne processen

CM.com
Tijdens deze sessie neemt Bart je mee in deze trend en laat hij je aan de hand van diverse praktijkcases zien hoe deze baanbrekende technologie effectief kan worden ingezet binnen de e-commerce domeinen van marketing, service en operatie. Een inspirerend inkijkje in een toekomst waarin menselijke creativiteit en digitale innovatie hand in hand gaan.
Sponsored
English
11:20
-
11:50

Hoe Agentic AI e-commerce transformeert: van CX tot interne processen

Tijdens deze sessie neemt Bart je mee in deze trend en laat hij je aan de hand van diverse praktijkcases zien hoe deze baanbrekende technologie effectief kan worden ingezet binnen de e-commerce domeinen van marketing, service en operatie. Een inspirerend inkijkje in een toekomst waarin menselijke creativiteit en digitale innovatie hand in hand gaan.
11:20
-
11:50

Drie strategieën om meer waarde te halen uit 'gratis' verzenden

Ingrid
Tijdens deze sessie laten we zien hoe je bezorging strategisch inzet als groeifactor, aan de hand van drie bewezen use cases inclusief resultaten van merken als NA-KD, Nordic Nest en Ninepine.
Sponsored
English
12:00
-
12:30

Drie strategieën om meer waarde te halen uit 'gratis' verzenden

Tijdens deze sessie laten we zien hoe je bezorging strategisch inzet als groeifactor, aan de hand van drie bewezen use cases inclusief resultaten van merken als NA-KD, Nordic Nest en Ninepine.
12:00
-
12:30

Hoe Amac bouwt aan een schaalbaar technologisch fundament

Amac & XSARUS
In samenwerking met XSARUS zet Amac nu de stap naar een schaalbaar en toekomstbestendig technologisch fundament. Door terug te gaan naar de kern, kiest Amac bewust voor eenvoud, composable technologie en datakwaliteit — zodat de belofte aan de klant blijft kloppen: Apple begint bij Amac.
Sponsored
English
12:40
-
13:10

Hoe Amac bouwt aan een schaalbaar technologisch fundament

In samenwerking met XSARUS zet Amac nu de stap naar een schaalbaar en toekomstbestendig technologisch fundament. Door terug te gaan naar de kern, kiest Amac bewust voor eenvoud, composable technologie en datakwaliteit — zodat de belofte aan de klant blijft kloppen: Apple begint bij Amac.
12:40
-
13:10

Van orderblok naar online: de belangrijkste lessen van digitalisering

Keizer & Cuvelier & De Nieuwe Zaak
Deze sessie gaat niet alleen over technologie, maar vooral over organisatieverandering. Hoe creëer je intern draagvlak als verkopers zich afvragen wat hun rol nog is? Hoe neem je mensen mee in verandering zonder dat ze afhaken? En hoe zorg je dat het gekozen platform aansluit op de behoeften van vandaag én morgen?
Sponsored
English
13:20
-
13:50

Van orderblok naar online: de belangrijkste lessen van digitalisering

Deze sessie gaat niet alleen over technologie, maar vooral over organisatieverandering. Hoe creëer je intern draagvlak als verkopers zich afvragen wat hun rol nog is? Hoe neem je mensen mee in verandering zonder dat ze afhaken? En hoe zorg je dat het gekozen platform aansluit op de behoeften van vandaag én morgen?
13:20
-
13:50

Post-purchase done right: six tactics from 10DAYS, Alpinestars & more

Code
Learn how to identify key customer segments and give them the right attention at the right time — plus, get free access to our practical post-purchase playbook.
Sponsored
English
14:00
-
14:30

Post-purchase done right: six tactics from 10DAYS, Alpinestars & more

Learn how to identify key customer segments and give them the right attention at the right time — plus, get free access to our practical post-purchase playbook.
14:00
-
14:30

Knivesandtools: van start-up naar Europees marktleider

Knivesandtools & Buckaroo
In deze presentatie neemt Arnoud Rijpstra (CFO van Knivesandtools) je mee in hoe het bedrijf wist te schalen op Europees niveau zonder groeipijn – met een focus op contributiemarge, een loyale community en de kracht van een fysiek Experience Center dat merkbeleving tastbaar maakt.
Sponsored
English
14:40
-
15:10

Knivesandtools: van start-up naar Europees marktleider

In deze presentatie neemt Arnoud Rijpstra (CFO van Knivesandtools) je mee in hoe het bedrijf wist te schalen op Europees niveau zonder groeipijn – met een focus op contributiemarge, een loyale community en de kracht van een fysiek Experience Center dat merkbeleving tastbaar maakt.
14:40
-
15:10

Samenwerken met je doelgroep: Studio Anneloes groeit met klantinzicht

Studio Anneloes
Door usertesting, A/B-testen en klanttevredenheidsonderzoeken ontstaat een helder beeld van hoe klanten navigeren, waar optimalisatiekansen liggen en welke aanpassingen nodig zijn.
Sponsored
English
15:20
-
15:50

Samenwerken met je doelgroep: Studio Anneloes groeit met klantinzicht

Door usertesting, A/B-testen en klanttevredenheidsonderzoeken ontstaat een helder beeld van hoe klanten navigeren, waar optimalisatiekansen liggen en welke aanpassingen nodig zijn.
15:20
-
15:50

TikTok als groeiversneller voor e-commerce: formats, ads & influencers

ClickTok
In deze interactieve sessie laat Feie zien hoe je TikTok strategisch en effectief inzet om niet alleen een bereik te creëren, maar ook daadwerkelijk producten te verkopen.
Sponsored
English
10:00
-
10:30

TikTok als groeiversneller voor e-commerce: formats, ads & influencers

In deze interactieve sessie laat Feie zien hoe je TikTok strategisch en effectief inzet om niet alleen een bereik te creëren, maar ook daadwerkelijk producten te verkopen.
10:00
-
10:30

Hoe Little Dutch E-Commerce naar een hoger niveau tilt met Shopify

Little Dutch & Code
Wat begon met een handgemaakte lamp, groeide uit tot een internationaal lifestyle merk voor baby’s, peuters en kleuters. Vandaag is Little Dutch actief in meer dan 50 landen en draait alles om doordacht ontworpen speelgoed en essentials voor jonge gezinnen.
Sponsored
English
10:40
-
11:10

Hoe Little Dutch E-Commerce naar een hoger niveau tilt met Shopify

Wat begon met een handgemaakte lamp, groeide uit tot een internationaal lifestyle merk voor baby’s, peuters en kleuters. Vandaag is Little Dutch actief in meer dan 50 landen en draait alles om doordacht ontworpen speelgoed en essentials voor jonge gezinnen.
10:40
-
11:10

Replatforming zonder nasmaak: organisatiebrede aanpak bij Lekkerland

De Nieuwe Zaak & Lekkerland
Replatforming zonder nasmaak? In deze sessie geeft Olaf (Sales Director Lekkerland) samen met Richard en Erik (De Nieuwe Zaak) je een eerlijk kijkje in de keuken van een grootschalig e-commerce project in de food- en foodservicebranche.
Sponsored
English
11:20
-
11:50

Replatforming zonder nasmaak: organisatiebrede aanpak bij Lekkerland

Replatforming zonder nasmaak? In deze sessie geeft Olaf (Sales Director Lekkerland) samen met Richard en Erik (De Nieuwe Zaak) je een eerlijk kijkje in de keuken van een grootschalig e-commerce project in de food- en foodservicebranche.
11:20
-
11:50

Dream big, start small

Online Dialogue
In deze sessie Dream Big, Start Small deelt Maurice de 7 stappen om van een gefragmenteerde A/B-test-aanpak te evolueren naar een gestroomlijnd, privacy-proof en AI-ondersteund CRO-programma.
Sponsored
English
12:00
-
12:30

Dream big, start small

In deze sessie Dream Big, Start Small deelt Maurice de 7 stappen om van een gefragmenteerde A/B-test-aanpak te evolueren naar een gestroomlijnd, privacy-proof en AI-ondersteund CRO-programma.
12:00
-
12:30

Agency 2.0: anticiperen op het AI-commerce tijdperk

nlockd
De wereld van agencies verandert fundamenteel. Waar eerder expertise en mankracht het verschil maakten, nemen AI, algoritmes en gesloten platformomgevingen nu veel van het werk over.
Sponsored
English
12:40
-
13:10

Agency 2.0: anticiperen op het AI-commerce tijdperk

De wereld van agencies verandert fundamenteel. Waar eerder expertise en mankracht het verschil maakten, nemen AI, algoritmes en gesloten platformomgevingen nu veel van het werk over.
12:40
-
13:10

Fleurop’s route naar 20% meer omzet uit e-mail door personalisatie

Fleurop & Yelflow
In deze sessie nemen Linda Klus (Fleurop) en Corné Hoogendoorn (Yelflow) je mee in het groeipad van Fleurop: van strategie tot uitvoering. Aan de hand van het personalisatie maturity model van Yelflow laten ze zien hoe Fleurop flinke stappen zet in haar personalisatie-aanpak
Sponsored
English
13:20
-
13:50

Fleurop’s route naar 20% meer omzet uit e-mail door personalisatie

In deze sessie nemen Linda Klus (Fleurop) en Corné Hoogendoorn (Yelflow) je mee in het groeipad van Fleurop: van strategie tot uitvoering. Aan de hand van het personalisatie maturity model van Yelflow laten ze zien hoe Fleurop flinke stappen zet in haar personalisatie-aanpak
13:20
-
13:50

Van efficiëntie naar plezier: tijd om de klantbeleving te herzien

Criteo
Op basis van een recent wereldwijd onderzoek verkent deze sessie hoe het creëren van emotionele connecties en geluksmomenten merken helpt om zich te onderscheiden en duurzame klantloyaliteit op te bouwen.
Sponsored
English
14:00
-
14:30

Van efficiëntie naar plezier: tijd om de klantbeleving te herzien

Op basis van een recent wereldwijd onderzoek verkent deze sessie hoe het creëren van emotionele connecties en geluksmomenten merken helpt om zich te onderscheiden en duurzame klantloyaliteit op te bouwen.
14:00
-
14:30

How Octopia brings scalable value to your ecommerce business?

Octopia
This session will explore how Octopia’s ecosystem removes friction from ecommerce growth. Discover how their tech and operational stack enables fast deployment, deepens product offering, and ensures seamless fulfillment.
Sponsored
English
14:40
-
15:10

How Octopia brings scalable value to your ecommerce business?

This session will explore how Octopia’s ecosystem removes friction from ecommerce growth. Discover how their tech and operational stack enables fast deployment, deepens product offering, and ensures seamless fulfillment.
14:40
-
15:10

Versnel je groei: hoe PIM het verschil maakt in je marketingstrategie

Ergonode
Tijdens deze sessie laat Tomas Hesseling zien hoe een slim en geautomatiseerd PIM-systeem een onmisbare hulp wordt voor marketingteams. Tomas neemt je mee in de theorie naar praktische toepassingen, toont hoe PIM dagelijkse taken vereenvoudigt, campagnes soepeler laat verlopen &eacute;n hoe je daardoor eindelijk tijd overhoudt voor waar het &eacute;cht om gaat: groei realiseren.
Sponsored
English
15:20
-
15:50

Versnel je groei: hoe PIM het verschil maakt in je marketingstrategie

Tijdens deze sessie laat Tomas Hesseling zien hoe een slim en geautomatiseerd PIM-systeem een onmisbare hulp wordt voor marketingteams. Tomas neemt je mee in de theorie naar praktische toepassingen, toont hoe PIM dagelijkse taken vereenvoudigt, campagnes soepeler laat verlopen &eacute;n hoe je daardoor eindelijk tijd overhoudt voor waar het &eacute;cht om gaat: groei realiseren.
15:20
-
15:50

Jouw webshop, wereldwijd: klaar voor internationaal succes?

PostNL & Holland Bike Shop
Ben jij klaar om met jouw webshop de grens over te gaan? Laat je inspireren door het verhaal van Holland Bike Shop, dat in een paar jaar tijd transformeerde van een bescheiden fietsenwinkel naar een wereldwijde webshop met meer dan 100.000 artikelen. Tijdens deze presentatie delen Aiko (Eigenaar HBS) en Jeanette (Directeur PostNL International) hoe ze samen slimme oplossingen hebben ontwikkeld om internationaal verzenden sneller, soepeler én schaalbaar te maken.
Sponsored
English
10:00
-
10:30

Jouw webshop, wereldwijd: klaar voor internationaal succes?

Ben jij klaar om met jouw webshop de grens over te gaan? Laat je inspireren door het verhaal van Holland Bike Shop, dat in een paar jaar tijd transformeerde van een bescheiden fietsenwinkel naar een wereldwijde webshop met meer dan 100.000 artikelen. Tijdens deze presentatie delen Aiko (Eigenaar HBS) en Jeanette (Directeur PostNL International) hoe ze samen slimme oplossingen hebben ontwikkeld om internationaal verzenden sneller, soepeler én schaalbaar te maken.
10:00
-
10:30

Geef B2B kopers wat ze verwachten: Een gepersonaliseerde koopervaring!

Relewise
In deze sessie bespreekt Bart aan de hand van een aantal klantcases enkele van de belangrijkste uitdagingen, welke stappen moeten worden genomen en wat personalisatie hen uiteindelijk heeft opgeleverd.
Sponsored
English
10:40
-
11:10

Geef B2B kopers wat ze verwachten: Een gepersonaliseerde koopervaring!

In deze sessie bespreekt Bart aan de hand van een aantal klantcases enkele van de belangrijkste uitdagingen, welke stappen moeten worden genomen en wat personalisatie hen uiteindelijk heeft opgeleverd.
10:40
-
11:10

Hoe XXL Nutrition de website elke dag een beetje beter maakt

XXL Nutrition & Tweakwise
In deze sessie laten Sjoerd van den Broek en Mark Veldkamp zien hoe XXL Nutrition dagelijks werkt aan het verbeteren van de online gebruikerservaring om het conversiepercentage te verhogen.
Sponsored
English
11:20
-
11:50

Hoe XXL Nutrition de website elke dag een beetje beter maakt

In deze sessie laten Sjoerd van den Broek en Mark Veldkamp zien hoe XXL Nutrition dagelijks werkt aan het verbeteren van de online gebruikerservaring om het conversiepercentage te verhogen.
11:20
-
11:50

The power of curation: Kruidvat’s marketplace as a catalyst for online growth

Mirakl & A.S. Watson
This session will share key results, operational learnings, and a look ahead at the curated growth strategy of Kruidvat's marketplace.
Sponsored
English
12:00
-
12:30

The power of curation: Kruidvat’s marketplace as a catalyst for online growth

This session will share key results, operational learnings, and a look ahead at the curated growth strategy of Kruidvat's marketplace.
12:00
-
12:30

Navigating the future of e-commerce

DEPT
The e-commerce landscape is evolving fast, driven by AI innovation, changing consumer behaviour, and the need for seamless, scalable tech. In this session, DEPT&reg; explores what’s next for digital commerce.
Sponsored
English
12:40
-
13:10

Navigating the future of e-commerce

The e-commerce landscape is evolving fast, driven by AI innovation, changing consumer behaviour, and the need for seamless, scalable tech. In this session, DEPT&reg; explores what’s next for digital commerce.
12:40
-
13:10

Slimmere productdata, sterkere klantbeleving: de PIM-aanpak van Kruitbosch

Akeneo, Kruitbosch & XSARUS
In deze sessie delen Kruitbosch, Akeneo en XSARUS hoe zij samen werken aan een schaalbare en toekomstbestendige PIM-oplossing. Tony Majidi (Akeneo) schetst de visie op product experience management, Wietske Robaard-Tuin (Kruitbosch) vertelt over de concrete uitdagingen en keuzes in de praktijk, en Matthias Wilstra (XSARUS) licht toe hoe de implementatie is aangepakt. Voor e-commerce leiders die willen weten hoe je met slimme productdata een voorsprong cre&euml;ert.<br>
Sponsored
English
13:20
-
13:50

Slimmere productdata, sterkere klantbeleving: de PIM-aanpak van Kruitbosch

In deze sessie delen Kruitbosch, Akeneo en XSARUS hoe zij samen werken aan een schaalbare en toekomstbestendige PIM-oplossing. Tony Majidi (Akeneo) schetst de visie op product experience management, Wietske Robaard-Tuin (Kruitbosch) vertelt over de concrete uitdagingen en keuzes in de praktijk, en Matthias Wilstra (XSARUS) licht toe hoe de implementatie is aangepakt. Voor e-commerce leiders die willen weten hoe je met slimme productdata een voorsprong cre&euml;ert.<br>
13:20
-
13:50

DOM as the backbone of unified commerce

OneStock & commercetools
Using JD Sports as a case study, in this session JJ will show how DOM is enabling this global powerhouse brand to.
Sponsored
English
14:00
-
14:30

DOM as the backbone of unified commerce

Using JD Sports as a case study, in this session JJ will show how DOM is enabling this global powerhouse brand to.
14:00
-
14:30

Tariff Tactics: Haal concurrentievoordeel uit douanewetgeving

Alongsight
In deze sessie legt Kristof Van Ael, Partner bij het douane- en trade compliance kantoor Alongsight, uit hoe bedrijven niet alleen kunnen overleven in deze turbulente context, maar zelfs kunnen floreren. Hij toont aan hoe je door een strategisch gebruik van douanewetgeving &eacute;n slimme inzet van data kosten kan besparen, risico’s vermijden en je concurrent te snel af kan zijn.
Sponsored
English
14:40
-
15:10

Tariff Tactics: Haal concurrentievoordeel uit douanewetgeving

In deze sessie legt Kristof Van Ael, Partner bij het douane- en trade compliance kantoor Alongsight, uit hoe bedrijven niet alleen kunnen overleven in deze turbulente context, maar zelfs kunnen floreren. Hij toont aan hoe je door een strategisch gebruik van douanewetgeving &eacute;n slimme inzet van data kosten kan besparen, risico’s vermijden en je concurrent te snel af kan zijn.
14:40
-
15:10

Roundtable 1: Integrated content strategy to optimize ecommerce efficiency

Censhare
E-commerce is an integrated part of an omnichannel strategy but is still using autonomous tooling for it's content. A central content platform that includes product information management and digital assets can help in streamlining e-commerce efficiency
Sponsored
English
13:40
-
14:05

Roundtable 1: Integrated content strategy to optimize ecommerce efficiency

E-commerce is an integrated part of an omnichannel strategy but is still using autonomous tooling for it's content. A central content platform that includes product information management and digital assets can help in streamlining e-commerce efficiency
13:40
-
14:05

Roundtable 1: The hidden growth engine — why backend modernisation matters

YourSuprise & Rensa & Commercetools
During this roundtable - we’ll dive into the business impact of backend transformation: how modern architecture supports faster time to value, improves margins, lowers total cost of ownership, and unlocks operational agility.
Sponsored
English
10:40
-
11:05

Roundtable 1: The hidden growth engine — why backend modernisation matters

During this roundtable - we’ll dive into the business impact of backend transformation: how modern architecture supports faster time to value, improves margins, lowers total cost of ownership, and unlocks operational agility.
10:40
-
11:05

Roundtable 2: Hoe AI de greep van marketplaces op e-commerce versnelt

Follo
Tijdens deze interactieve roundtable duiken experts van Follo in de nieuwste ontwikkelingen rondom AI, conversational commerce en de veranderende rol van marketplaces in e-commerce. Ontdek hoe je als merk of retailer relevant blijft in een landschap waarin AI-gedreven platforms steeds vaker het eerste &eacute;n het laatste contactmoment met de klant bepalen.
Sponsored
English
10:40
-
11:05

Roundtable 2: Hoe AI de greep van marketplaces op e-commerce versnelt

Tijdens deze interactieve roundtable duiken experts van Follo in de nieuwste ontwikkelingen rondom AI, conversational commerce en de veranderende rol van marketplaces in e-commerce. Ontdek hoe je als merk of retailer relevant blijft in een landschap waarin AI-gedreven platforms steeds vaker het eerste &eacute;n het laatste contactmoment met de klant bepalen.
10:40
-
11:05

Roundtable 2: Hoe vaak wordt je merk genoemd in ChatGPT en hoe optimaliseer je dit?

Follo
Tijdens deze interactieve roundtable duiken experts van Follo in de nieuwste ontwikkelingen rondom AI, conversational commerce en de veranderende rol van marketplaces in e-commerce. Ontdek hoe je als merk of retailer relevant blijft in een landschap waarin AI-gedreven platforms steeds vaker het eerste &eacute;n het laatste contactmoment met de klant bepalen.
Sponsored
English
13:40
-
14:05

Roundtable 2: Hoe vaak wordt je merk genoemd in ChatGPT en hoe optimaliseer je dit?

Tijdens deze interactieve roundtable duiken experts van Follo in de nieuwste ontwikkelingen rondom AI, conversational commerce en de veranderende rol van marketplaces in e-commerce. Ontdek hoe je als merk of retailer relevant blijft in een landschap waarin AI-gedreven platforms steeds vaker het eerste &eacute;n het laatste contactmoment met de klant bepalen.
13:40
-
14:05

Roundtable 3: Beyond the buy: Post-purchase marketing

Klaviyo
Learn how to identify key customer segments and give them the right attention at the right time — plus, get free access to our practical post-purchase playbook.
Sponsored
English
10:40
-
11:05

Roundtable 3: Beyond the buy: Post-purchase marketing

Learn how to identify key customer segments and give them the right attention at the right time — plus, get free access to our practical post-purchase playbook.
10:40
-
11:05

Roundtable 3: Is free shipping costing you more than you think?

Ingrid
If you're grappling with rising logistics costs and ever-higher consumer expectations—this is the conversation you don't want to miss.
Sponsored
English
13:40
-
14:05

Roundtable 3: Is free shipping costing you more than you think?

If you're grappling with rising logistics costs and ever-higher consumer expectations—this is the conversation you don't want to miss.
13:40
-
14:05

Roundtable 4: Digitaal toegankelijke webshop? Doe een WCAG-quickscan!

De Nieuwe Zaak
Op 28 juni treedt de nieuwe wetgeving voor digitale toegankelijkheid in werking. Dit betekent dat jouw webshop straks moet voldoen aan de WCAG-richtlijnen. Goed nieuws: dit is niet alleen een wettelijke verplichting, maar ook een commerci&euml;le kans.
Sponsored
English
13:40
-
14:05

Roundtable 4: Digitaal toegankelijke webshop? Doe een WCAG-quickscan!

Op 28 juni treedt de nieuwe wetgeving voor digitale toegankelijkheid in werking. Dit betekent dat jouw webshop straks moet voldoen aan de WCAG-richtlijnen. Goed nieuws: dit is niet alleen een wettelijke verplichting, maar ook een commerci&euml;le kans.
13:40
-
14:05

Roundtable 4: Toegankelijkheid wordt wet: loop jij straks klanten mis na 28 juni?

Buckaroo
In deze sessie over de impact van ontoegankelijke webshops, georganiseerd door Level Level en Buckaroo, kunnen deelnemers in gesprek gaan over hoe digitale toegankelijkheid en betaaloplossingen hand in hand gaan binnen de e-commerce sector.
Sponsored
English
10:40
-
11:05

Roundtable 4: Toegankelijkheid wordt wet: loop jij straks klanten mis na 28 juni?

In deze sessie over de impact van ontoegankelijke webshops, georganiseerd door Level Level en Buckaroo, kunnen deelnemers in gesprek gaan over hoe digitale toegankelijkheid en betaaloplossingen hand in hand gaan binnen de e-commerce sector.
10:40
-
11:05

Roundtable 5: Hoe AI een einde maakt aan de stille gijzeling door je salesmensen

Incentro
In deze sessie zetten we het probleem op tafel. Want klanten zijn wél veranderd. Ze willen snelheid, overzicht, selfservice en realtime informatie. AI kan daarin een sleutelrol spelen. Maar dan moet je eerst af van de afhankelijkheid van persoonlijke werkwijzen, inboxen en Excel-sheets.
Sponsored
English
10:40
-
11:05

Roundtable 5: Hoe AI een einde maakt aan de stille gijzeling door je salesmensen

In deze sessie zetten we het probleem op tafel. Want klanten zijn wél veranderd. Ze willen snelheid, overzicht, selfservice en realtime informatie. AI kan daarin een sleutelrol spelen. Maar dan moet je eerst af van de afhankelijkheid van persoonlijke werkwijzen, inboxen en Excel-sheets.
10:40
-
11:05

Roundtable 5: The power of curation: Kruidvat’s marketplace as a catalyst for online growth

A.S. Watson (i.s.m. Mirakl)
This session will share key results, operational learnings, and a look ahead at the curated growth strategy of Kruidvat's marketplace.
Sponsored
English
13:40
-
14:05

Roundtable 5: The power of curation: Kruidvat’s marketplace as a catalyst for online growth

This session will share key results, operational learnings, and a look ahead at the curated growth strategy of Kruidvat's marketplace.
13:40
-
14:05

Roundtable 7: Agency 2.0: anticiperen op het AI-commerce tijdperk

Nlocked
De wereld van agencies verandert fundamenteel. Waar eerder expertise en mankracht het verschil maakten, nemen AI, algoritmes en gesloten platformomgevingen nu veel van het werk over. Google’s Performance Max, Meta Advantage+ en marketplace automation maken handmatige campagnes en targeting grotendeels overbodig. En dat heeft directe impact op het bestaansrecht van veel agencies.
Sponsored
English
13:40
-
14:05

Roundtable 7: Agency 2.0: anticiperen op het AI-commerce tijdperk

De wereld van agencies verandert fundamenteel. Waar eerder expertise en mankracht het verschil maakten, nemen AI, algoritmes en gesloten platformomgevingen nu veel van het werk over. Google’s Performance Max, Meta Advantage+ en marketplace automation maken handmatige campagnes en targeting grotendeels overbodig. En dat heeft directe impact op het bestaansrecht van veel agencies.
13:40
-
14:05

Roundtable 7: Performance herdenken: waarde meten over het kooptraject

Criteo
In het snel veranderende landschap van AI, privacy en veranderend consumentengedrag is performance marketing toe aan een reset. Sluit aan bij deze sessie om te ontdekken hoe toonaangevende marketeers succes opnieuw definiëren over de volledige klantreis en verder gaan dan last-click metrics met holistische, commerce-gedreven strategieën die echte waarde opleveren.
Sponsored
English
10:40
-
11:05

Roundtable 7: Performance herdenken: waarde meten over het kooptraject

In het snel veranderende landschap van AI, privacy en veranderend consumentengedrag is performance marketing toe aan een reset. Sluit aan bij deze sessie om te ontdekken hoe toonaangevende marketeers succes opnieuw definiëren over de volledige klantreis en verder gaan dan last-click metrics met holistische, commerce-gedreven strategieën die echte waarde opleveren.
10:40
-
11:05

Roundtable 8: Loyalty, promotions & profitability: What actually works in 2025?

Talon.One
Based on new research from Harvard Business Review and Talon.One, this interactive roundtable explores how companies are rethinking incentive strategies in a time of tighter margins and rising expectations.
Sponsored
English
10:40
-
11:05

Roundtable 8: Loyalty, promotions & profitability: What actually works in 2025?

Based on new research from Harvard Business Review and Talon.One, this interactive roundtable explores how companies are rethinking incentive strategies in a time of tighter margins and rising expectations.
10:40
-
11:05

Roundtable 9: Omnichannel e-commerce optimalisaties

Trustpilot
Hoe kun je als bedrijf personaliseren &eacute;n tegelijkertijd consistent blijven op alle kanalen voor een betere ervaring en hogere conversies. Deze rondetafelsessie gaat over real-time user-generated content (UGC) updates, authenticiteit boven branded content en waar je je test-inspanningen het beste kunt richten voor snelle ROI.
Sponsored
English
10:40
-
11:05

Roundtable 9: Omnichannel e-commerce optimalisaties

Hoe kun je als bedrijf personaliseren &eacute;n tegelijkertijd consistent blijven op alle kanalen voor een betere ervaring en hogere conversies. Deze rondetafelsessie gaat over real-time user-generated content (UGC) updates, authenticiteit boven branded content en waar je je test-inspanningen het beste kunt richten voor snelle ROI.
10:40
-
11:05

Roundtable 9: Van productdata naar goud: de rol van AI in moderne handel

Akeneo
Sponsored
English
13:40
-
14:05

Roundtable 9: Van productdata naar goud: de rol van AI in moderne handel

13:40
-
14:05