Dream big, start small
In de dynamische wereld van e-commerce is Conversion Rate Optimization (CRO) onmiskenbaar uitgegroeid van een losse marketingtactiek tot een strategische groeimotor. Topmerken als Amazon en Netflix draaien hun always-on testprogramma’s 24/7, met honderden experimenten die door multidisciplinaire teams worden opgezet en geëscaleerd via "enterprise experimentation" platforms.
Met de razendsnelle opkomst van AI, hyper-personalisatie in real time, ‘contextual bandits’ en allerhande privacy-wetgeving duizelt het je als E-commerce manager soms voor je ogen. De vraag is echter niet meer of je met CRO begint, maar hoe en wanneer.
In deze sessie Dream Big, Start Small deelt Maurice de 7 stappen om van een gefragmenteerde A/B-test-aanpak te evolueren naar een gestroomlijnd, privacy-proof en AI-ondersteund CRO-programma. Denk aan het opzetten van een CRO Center of Excellence, het inrichten van "feature-flag workflows", en het meten van end-to-end impact op omzet en klantloyaliteit.
