Sprekers
Dit zijn de sprekers van E-commerce Live!
In this keynote, we dive into the transformative strategies that have propelled Picnic to the forefront of the online grocery revolution
In deze sessie bespreekt Erik Liebe strategieën en tactieken die je als merk kan toepassen om succesvol te worden in Social Commerce.
Laurens en Denise nemen je mee in de verschillende circulaire verdienmodellen binnen Decathlon en hoe die het vertrouwde lineaire model op z’n kop zetten. Door in te zetten op nieuwe businessmodellen, creëert Decathlon nieuwe kansen, maar ook nieuwe uitdagingen die tijdens de sessie worden besproken.
Laurens en Denise nemen je mee in de verschillende circulaire verdienmodellen binnen Decathlon en hoe die het vertrouwde lineaire model op z’n kop zetten. Door in te zetten op nieuwe businessmodellen, creëert Decathlon nieuwe kansen, maar ook nieuwe uitdagingen die tijdens de sessie worden besproken.
HEMA viert in 2026 haar 100-jarig bestaan. Na roerige jaren is het merk weer stevig terug op de kaart. Hoe is het HEMA gelukt om, ondanks alle tegenslagen, een winstgevende e-commerce business op te bouwen?
In deze sessie vertelt Alex Bloemendal hoe de retailer zich klaarmaakt voor de toekomst door systemen en processen te vernieuwen gebruikmakend van MACH-, designprincipes en AI.
Stel je voor: een online shop vol met prachtige aanbiedingen, maar waar de communicatie rondom die aanbiedingen allesbehalve duidelijk is. Hoe kom je van nul naar een geautomatiseerde, efficiënte en bovenal duidelijke prijscommunicatie?
Makro volgt een omni-channel strategie met een slimme mix van fysieke winkels, een horecabezorgservice en een webshop via een 3P-model (marktplaats). In slechts twee jaar is deze marktplaats uitgegroeid tot het grootste horeca non-food platform van Nederland. Het is inmiddels het zesde land binnen het Metro-portfolio waar dit model is uitgerold. Qua schaal is het binnen Europa een van de grootste marktplaatsen, vergelijkbaar met pure-players zoals Amazon.
Deze sessie biedt diepgaande inzichten in hoe je jouw e-commerce afdeling optimaal kunt inrichten om vergelijkbare resultaten te behalen.
Deze sessie is onmisbaar voor iedereen die wil begrijpen hoe AI de toekomst van e-commerce vormgeeft en praktische handvatten zoekt om meteen actie te ondernemen.
In deze sessie laten Sjoerd van den Broek en Mark Veldkamp zien hoe XXL Nutrition dagelijks werkt aan het verbeteren van de online gebruikerservaring om het conversiepercentage te verhogen.
In deze sessie verkent Theo het snijvlak van duurzaamheid en conversie optimalisatie. De presentatie benadrukt de verschuiving van overmatige consumptie naar bewuste keuzes door duurzaamheid te integreren in bedrijfsstrategieën.
Door usertesting, A/B-testen en klanttevredenheidsonderzoeken ontstaat een helder beeld van hoe klanten navigeren, waar optimalisatiekansen liggen en welke aanpassingen nodig zijn.
In deze interactieve sessie laat Feie zien hoe je TikTok strategisch en effectief inzet om niet alleen een bereik te creëren, maar ook daadwerkelijk producten te verkopen.
De impact van AI op jouw e-commerce is niet iets voor de toekomst - het gebeurt nu. Bereid je voor en zorg dat je straks ook nog zichtbaar bent.
Tijdens deze sessie neemt Greet Dekocker je mee namens Becom, de Belgische e-commerce federatie, in de impact van deze grootmacht op de markt, en wat dat betekent voor lokale spelers. Tijd om het speelveld te herbekijken!
Het is duidelijk: AI is marketing fundamenteel aan het veranderen! Hoe zorg je dat je dit goed toepast? In deze praktische sessie leer je hoe je AI direct kunt inzetten om je zichtbaarheid te verbeteren en conversies te verhogen.
AI verandert de spelregels in e-mailmarketing. In deze presentatie ontdek je hoe hyperpersonalisatie en slimme content je campagnes niet alleen effectiever maken, maar ook relevant.
In deze sessie laten Sjoerd van den Broek en Mark Veldkamp zien hoe XXL Nutrition dagelijks werkt aan het verbeteren van de online gebruikerservaring om het conversiepercentage te verhogen.
De wereld van agencies verandert fundamenteel. Waar eerder expertise en mankracht het verschil maakten, nemen AI, algoritmes en gesloten platformomgevingen nu veel van het werk over. Google’s Performance Max, Meta Advantage+ en marketplace automation maken handmatige campagnes en targeting grotendeels overbodig. En dat heeft directe impact op het bestaansrecht van veel agencies.
Ben jij klaar om met jouw webshop de grens over te gaan? Laat je inspireren door het verhaal van Holland Bike Shop, dat in een paar jaar tijd transformeerde van een bescheiden fietsenwinkel naar een wereldwijde webshop met meer dan 100.000 artikelen. Tijdens deze presentatie delen Aiko (Eigenaar HBS) en Jeanette (Directeur PostNL International) hoe ze samen slimme oplossingen hebben ontwikkeld om internationaal verzenden sneller, soepeler én schaalbaar te maken.
Ben jij klaar om met jouw webshop de grens over te gaan? Laat je inspireren door het verhaal van Holland Bike Shop, dat in een paar jaar tijd transformeerde van een bescheiden fietsenwinkel naar een wereldwijde webshop met meer dan 100.000 artikelen. Tijdens deze presentatie delen Aiko (Eigenaar HBS) en Jeanette (Directeur PostNL International) hoe ze samen slimme oplossingen hebben ontwikkeld om internationaal verzenden sneller, soepeler én schaalbaar te maken.
Krijn Schuurman is een scherpe en gevatte allround dagvoorzitter die het beste in de sprekers naar boven haalt én de interactie met de zaal aangaat. Hij is expert op het gebied van innovatie, digitalisering en ondernemerschap. Naast dagvoorzitter is hij een zeer ervaren interviewer en presentator van talloze webinars.
Ronald is presentator, dagvoorzitter en bovenal media-entrepreneur. Van tv, radio, podcasts, webinars tot events op het gebied van innovatie, digital, ondernemen, marketing tot tech. Eerder was hij onder meer hoofdredacteur bij Emerce en tv-producent bij Endemol, SBS en Fremantle. Daarnaast adviseert hij uiteenlopende bedrijven als lid van de Raad van Advies. Ronald is eigenaar van RTV Media.
Tomas Hesseling is een doorgewinterde freelancer en strategisch adviseur met meer dan 15 jaar ervaring op het gebied van digitaal en e-commerce.
Als business coach begeleidt Marian professionals in hun groei. Met 30 jaar ervaring als Interim- en Programma manager bij tientallen toonaangevende bedrijven in uiteenlopende branches, begrijpt Marian als geen ander hoe verandering in je voordeel kan werken, en hoe je het Umfeld waarin je werkt kunt beïnvloeden.
Lieke Kamp helpt teams die aan digitale producten werken om sneller betere producten te leveren. Zij doet dit door af te stemmen met het team wat er moet gebeuren en wanneer zij moeten versnellen.
Andries Hiemstra is een bevlogen digital professional met ruim 15 jaar ervaring aan zowel bureau- als klantzijde. Als moderator van E-commerce Live brengt hij een schat aan expertise mee op het gebied van digital marketing, e-commerce en business transformatie.
Hatice is een enthousiaste all-round digital marketing expert met meer dan vijftien jaar ervaring.