Sprekers
Dit zijn de sprekers van E-commerce Live!
In this keynote, we dive into the transformative strategies that have propelled Picnic to the forefront of the online grocery revolution
In deze sessie bespreekt Erik Liebe strategieën en tactieken die je als merk kan toepassen om succesvol te worden in Social Commerce.
Laurens en Denise nemen je mee in de verschillende circulaire verdienmodellen binnen Decathlon en hoe die het vertrouwde lineaire model op z’n kop zetten. Door in te zetten op nieuwe businessmodellen, creëert Decathlon nieuwe kansen, maar ook nieuwe uitdagingen die tijdens de sessie worden besproken.
Laurens en Denise nemen je mee in de verschillende circulaire verdienmodellen binnen Decathlon en hoe die het vertrouwde lineaire model op z’n kop zetten. Door in te zetten op nieuwe businessmodellen, creëert Decathlon nieuwe kansen, maar ook nieuwe uitdagingen die tijdens de sessie worden besproken.
HEMA viert in 2026 haar 100-jarig bestaan. Na roerige jaren is het merk weer stevig terug op de kaart. Hoe is het HEMA gelukt om, ondanks alle tegenslagen, een winstgevende e-commerce business op te bouwen?
In deze sessie loopt hij door de belangrijkste trends en lessons learned en kijkt hij vooruit naar een toekomst waarin AI een dominante rol zal spelen.
Join this session for an exclusive look at how global jewelry brand Pandora transformed its outdated CRM systems into a cutting-edge, revenue-driving powerhouse.
In samenwerking met XSARUS zet Amac nu de stap naar een schaalbaar en toekomstbestendig technologisch fundament. Door terug te gaan naar de kern, kiest Amac bewust voor eenvoud, composable technologie en datakwaliteit — zodat de belofte aan de klant blijft kloppen: Apple begint bij Amac.
De keynote geeft jou de kennis om verbeterde winkelervaringen te creëren met behulp van AI-gestuurde tools. Het leert hoe je hoogwaardige klanten kunt werven via verschillende campagnetypes en hoe je winkelbezoeken en verkopen kunt stimuleren.
In deze sessie vertelt Alex Bloemendal hoe de retailer zich klaarmaakt voor de toekomst door systemen en processen te vernieuwen gebruikmakend van MACH-, designprincipes en AI.
Stel je voor: een online shop vol met prachtige aanbiedingen, maar waar de communicatie rondom die aanbiedingen allesbehalve duidelijk is. Hoe kom je van nul naar een geautomatiseerde, efficiënte en bovenal duidelijke prijscommunicatie?
Makro volgt een omni-channel strategie met een slimme mix van fysieke winkels, een horecabezorgservice en een webshop via een 3P-model (marktplaats). In slechts twee jaar is deze marktplaats uitgegroeid tot het grootste horeca non-food platform van Nederland. Het is inmiddels het zesde land binnen het Metro-portfolio waar dit model is uitgerold. Qua schaal is het binnen Europa een van de grootste marktplaatsen, vergelijkbaar met pure-players zoals Amazon.
In deze sessie nemen Linda Klus (Fleurop) en Corné Hoogendoorn (Yelflow) je mee in het groeipad van Fleurop: van strategie tot uitvoering. Aan de hand van het personalisatie maturity model van Yelflow laten ze zien hoe Fleurop flinke stappen zet in haar personalisatie-aanpak
This session will share key results, operational learnings, and a look ahead at the curated growth strategy of Kruidvat's marketplace.
Deze sessie biedt diepgaande inzichten in hoe je jouw e-commerce afdeling optimaal kunt inrichten om vergelijkbare resultaten te behalen.
Deze sessie is onmisbaar voor iedereen die wil begrijpen hoe AI de toekomst van e-commerce vormgeeft en praktische handvatten zoekt om meteen actie te ondernemen.
In deze sessie laten Sjoerd van den Broek en Mark Veldkamp zien hoe XXL Nutrition dagelijks werkt aan het verbeteren van de online gebruikerservaring om het conversiepercentage te verhogen.
Martijn Wijsmuller (co-founder of Ask Phill) and Mark Howard (Head of Digital & Ecommerce at Tony’s Chocolonely) will discuss the brand's transition from a custom-built ecommerce platform to a unified, scalable Shopify system.
In deze sessie verkent Theo het snijvlak van duurzaamheid en conversie optimalisatie. De presentatie benadrukt de verschuiving van overmatige consumptie naar bewuste keuzes door duurzaamheid te integreren in bedrijfsstrategieën.
Door usertesting, A/B-testen en klanttevredenheidsonderzoeken ontstaat een helder beeld van hoe klanten navigeren, waar optimalisatiekansen liggen en welke aanpassingen nodig zijn.
In deze interactieve sessie laat Feie zien hoe je TikTok strategisch en effectief inzet om niet alleen een bereik te creëren, maar ook daadwerkelijk producten te verkopen.
Join Kristina to hear how they worked together to developed new experiences that have and are reshaping the future of e-commerce.
De impact van AI op jouw e-commerce is niet iets voor de toekomst - het gebeurt nu. Bereid je voor en zorg dat je straks ook nog zichtbaar bent.
Tijdens de sessie "Bouw je eigen custom ChatGPT" bouw je samen met bestsellerauteur Martin van Kranenburg aan de uitbreiding van jouw virtuele marketing team. Je weet zeker dat je na afloop met een paar extra AI-collega’s naar huis gaat.
Tijdens deze sessie neemt Greet Dekocker je mee namens Becom, de Belgische e-commerce federatie, in de impact van deze grootmacht op de markt, en wat dat betekent voor lokale spelers. Tijd om het speelveld te herbekijken!
Het is duidelijk: AI is marketing fundamenteel aan het veranderen! Hoe zorg je dat je dit goed toepast? In deze praktische sessie leer je hoe je AI direct kunt inzetten om je zichtbaarheid te verbeteren en conversies te verhogen.
In een overvolle en verzadigde markt bouwde oprichter Anne de Korte een merk dat opviel. Zonder ervaring, zonder startkapitaal, maar met een uniek product, een klein creatief team en een aanpak die radicaal anders durfde te zijn.<br><br>
During this roundtable - we’ll dive into the business impact of backend transformation: how modern architecture supports faster time to value, improves margins, lowers total cost of ownership, and unlocks operational agility.
During this roundtable - we’ll dive into the business impact of backend transformation: how modern architecture supports faster time to value, improves margins, lowers total cost of ownership, and unlocks operational agility.
In deze sessie delen Kruitbosch, Akeneo en XSARUS hoe zij samen werken aan een schaalbare en toekomstbestendige PIM-oplossing. Tony Majidi (Akeneo) schetst de visie op product experience management, Wietske Robaard-Tuin (Kruitbosch) vertelt over de concrete uitdagingen en keuzes in de praktijk, en Matthias Wilstra (XSARUS) licht toe hoe de implementatie is aangepakt. Voor e-commerce leiders die willen weten hoe je met slimme productdata een voorsprong creëert.<br>
In deze presentatie neemt Arnoud Rijpstra (CFO van Knivesandtools) je mee in hoe het bedrijf wist te schalen op Europees niveau zonder groeipijn – met een focus op contributiemarge, een loyale community en de kracht van een fysiek Experience Center dat merkbeleving tastbaar maakt.
In deze sessie ontdek je hoe K-Parts met hulp van Billy Grace transformeerde naar een datagedreven marketingstrategie.
AI verandert de spelregels in e-mailmarketing. In deze presentatie ontdek je hoe hyperpersonalisatie en slimme content je campagnes niet alleen effectiever maken, maar ook relevant.
In deze sessie laten Sjoerd van den Broek en Mark Veldkamp zien hoe XXL Nutrition dagelijks werkt aan het verbeteren van de online gebruikerservaring om het conversiepercentage te verhogen.
De wereld van agencies verandert fundamenteel. Waar eerder expertise en mankracht het verschil maakten, nemen AI, algoritmes en gesloten platformomgevingen nu veel van het werk over. Google’s Performance Max, Meta Advantage+ en marketplace automation maken handmatige campagnes en targeting grotendeels overbodig. En dat heeft directe impact op het bestaansrecht van veel agencies.
Ben jij klaar om met jouw webshop de grens over te gaan? Laat je inspireren door het verhaal van Holland Bike Shop, dat in een paar jaar tijd transformeerde van een bescheiden fietsenwinkel naar een wereldwijde webshop met meer dan 100.000 artikelen. Tijdens deze presentatie delen Aiko (Eigenaar HBS) en Jeanette (Directeur PostNL International) hoe ze samen slimme oplossingen hebben ontwikkeld om internationaal verzenden sneller, soepeler én schaalbaar te maken.
Ben jij klaar om met jouw webshop de grens over te gaan? Laat je inspireren door het verhaal van Holland Bike Shop, dat in een paar jaar tijd transformeerde van een bescheiden fietsenwinkel naar een wereldwijde webshop met meer dan 100.000 artikelen. Tijdens deze presentatie delen Aiko (Eigenaar HBS) en Jeanette (Directeur PostNL International) hoe ze samen slimme oplossingen hebben ontwikkeld om internationaal verzenden sneller, soepeler én schaalbaar te maken.
Naast succesverhalen deelt Danny ook de uitdagingen en valkuilen, zodat je weet waar je op moet letten als je zelf aan de slag gaat. Je krijgt praktische tips en direct toepasbare inzichten om AI in jouw organisatie te implementeren. Wil je weten hoe je morgen al het verschil kunt maken met AI? Dan is deze sessie een must!
Join Rik for a practical and engaging session on "Omnichannel content strategies for e-commerce success."
In deze sessie laat Karsten zien wat er écht komt kijken bij het opzetten van een Agentic AI-platform. Hoe breng je tooling, architectuur en strategie samen tot een geheime saus die wél werkt?
In deze sessie nemen Linda Klus (Fleurop) en Corné Hoogendoorn (Yelflow) je mee in het groeipad van Fleurop: van strategie tot uitvoering. Aan de hand van het personalisatie maturity model van Yelflow laten ze zien hoe Fleurop flinke stappen zet in haar personalisatie-aanpak
In deze presentatie neemt Jorin je mee in het gedrag en de verwachtingen van Gen Z in zes toonaangevende Europese e-commercemarkten: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje. Je ontdekt hoe deze generatie omgaat met online shoppen, welke invloed social media heeft op hun beslissingen en wat hun voorkeuren zijn als het gaat om bezorging en service.
This session will explore how Octopia’s ecosystem removes friction from ecommerce growth. Discover how their tech and operational stack enables fast deployment, deepens product offering, and ensures seamless fulfillment.
E-commerce is an integrated part of an omnichannel strategy but is still using autonomous tooling for it's content. A central content platform that includes product information management and digital assets can help in streamlining e-commerce efficiency
In het snel veranderende landschap van AI, privacy en veranderend consumentengedrag is performance marketing toe aan een reset. Sluit aan bij deze sessie om te ontdekken hoe toonaangevende marketeers succes opnieuw definiëren over de volledige klantreis en verder gaan dan last-click metrics met holistische, commerce-gedreven strategieën die echte waarde opleveren.
Deze sessie gaat niet alleen over technologie, maar vooral over organisatieverandering. Hoe creëer je intern draagvlak als verkopers zich afvragen wat hun rol nog is? Hoe neem je mensen mee in verandering zonder dat ze afhaken? En hoe zorg je dat het gekozen platform aansluit op de behoeften van vandaag én morgen?
During this roundtable - we’ll dive into the business impact of backend transformation: how modern architecture supports faster time to value, improves margins, lowers total cost of ownership, and unlocks operational agility.
Using JD Sports as a case study, in this session JJ will show how DOM is enabling this global powerhouse brand to.
In deze presentatie neemt Arnoud Rijpstra (CFO van Knivesandtools) je mee in hoe het bedrijf wist te schalen op Europees niveau zonder groeipijn – met een focus op contributiemarge, een loyale community en de kracht van een fysiek Experience Center dat merkbeleving tastbaar maakt.
In deze sessie over de impact van ontoegankelijke webshops, georganiseerd door Level Level en Buckaroo, kunnen deelnemers in gesprek gaan over hoe digitale toegankelijkheid en betaaloplossingen hand in hand gaan binnen de e-commerce sector.
De wereld van agencies verandert fundamenteel. Waar eerder expertise en mankracht het verschil maakten, nemen AI, algoritmes en gesloten platformomgevingen nu veel van het werk over.
Op basis van een recent wereldwijd onderzoek verkent deze sessie hoe het creëren van emotionele connecties en geluksmomenten merken helpt om zich te onderscheiden en duurzame klantloyaliteit op te bouwen.
Deze sessie gaat niet alleen over technologie, maar vooral over organisatieverandering. Hoe creëer je intern draagvlak als verkopers zich afvragen wat hun rol nog is? Hoe neem je mensen mee in verandering zonder dat ze afhaken? En hoe zorg je dat het gekozen platform aansluit op de behoeften van vandaag én morgen?
Tijdens deze sessie neemt Bart je mee in deze trend en laat hij je aan de hand van diverse praktijkcases zien hoe deze baanbrekende technologie effectief kan worden ingezet binnen de e-commerce domeinen van marketing, service en operatie. Een inspirerend inkijkje in een toekomst waarin menselijke creativiteit en digitale innovatie hand in hand gaan.
In deze sessie bespreekt Bart aan de hand van een aantal klantcases enkele van de belangrijkste uitdagingen, welke stappen moeten worden genomen en wat personalisatie hen uiteindelijk heeft opgeleverd.
Replatforming zonder nasmaak? In deze sessie geeft Olaf (Sales Director Lekkerland) samen met Richard en Erik (De Nieuwe Zaak) je een eerlijk kijkje in de keuken van een grootschalig e-commerce project in de food- en foodservicebranche.
Replatforming zonder nasmaak? In deze sessie geeft Olaf (Sales Director Lekkerland) samen met Richard en Erik (De Nieuwe Zaak) je een eerlijk kijkje in de keuken van een grootschalig e-commerce project in de food- en foodservicebranche.
Replatforming zonder nasmaak? In deze sessie geeft Olaf (Sales Director Lekkerland) samen met Richard en Erik (De Nieuwe Zaak) je een eerlijk kijkje in de keuken van een grootschalig e-commerce project in de food- en foodservicebranche.
In deze sessie Dream Big, Start Small deelt Maurice de 7 stappen om van een gefragmenteerde A/B-test-aanpak te evolueren naar een gestroomlijnd, privacy-proof en AI-ondersteund CRO-programma.
Join this session for an exclusive look at how global jewelry brand Pandora transformed its outdated CRM systems into a cutting-edge, revenue-driving powerhouse.
Based on new research from Harvard Business Review and Talon.One, this interactive roundtable explores how companies are rethinking incentive strategies in a time of tighter margins and rising expectations.
Martijn Wijsmuller (co-founder of Ask Phill) and Mark Howard (Head of Digital & Ecommerce at Tony’s Chocolonely) will discuss the brand's transition from a custom-built ecommerce platform to a unified, scalable Shopify system.
Ontdek hoe Stoov met Stev een nieuwe standaard zet in klantbeleving: schaalbaar, empathisch en klaar voor groei.
Ontdek hoe Stoov met Stev een nieuwe standaard zet in klantbeleving: schaalbaar, empathisch en klaar voor groei.
Tijdens deze sessie laten we zien hoe je bezorging strategisch inzet als groeifactor, aan de hand van drie bewezen use cases inclusief resultaten van merken als NA-KD, Nordic Nest en Ninepine.
If you're grappling with rising logistics costs and ever-higher consumer expectations—this is the conversation you don't want to miss.
Ontdek hoe je met de slimme combi van feedback & AI diepgaand klantinzicht krijgt én de customer journey optimaliseert.
Hoe kun je als bedrijf personaliseren én tegelijkertijd consistent blijven op alle kanalen voor een betere ervaring en hogere conversies. Deze rondetafelsessie gaat over real-time user-generated content (UGC) updates, authenticiteit boven branded content en waar je je test-inspanningen het beste kunt richten voor snelle ROI.
In this keynote Christoph will share new findings from Harvard Business Review, exploring how companies can turn incentives into a competitive advantage.
Learn how to identify key customer segments and give them the right attention at the right time — plus, get free access to our practical post-purchase playbook.
Learn how to identify key customer segments and give them the right attention at the right time — plus, get free access to our practical post-purchase playbook.
AI is niet meer weg te denken uit het leven van een (SEO) marketeer. Wat vroeger werkte in Google, is nu achterhaald.
Deze sessie is een must voor e-commerce managers, ondernemers en marketeers die willen leren hoe ze AI kunnen inzetten voor meer winst en een toekomstbestendige marketingstrategie.¶¶
Tijdens deze sessie laat Tomas Hesseling zien hoe een slim en geautomatiseerd PIM-systeem een onmisbare hulp wordt voor marketingteams. Tomas neemt je mee in de theorie naar praktische toepassingen, toont hoe PIM dagelijkse taken vereenvoudigt, campagnes soepeler laat verlopen én hoe je daardoor eindelijk tijd overhoudt voor waar het écht om gaat: groei realiseren.
In deze sessie legt Kristof Van Ael, Partner bij het douane- en trade compliance kantoor Alongsight, uit hoe bedrijven niet alleen kunnen overleven in deze turbulente context, maar zelfs kunnen floreren. Hij toont aan hoe je door een strategisch gebruik van douanewetgeving én slimme inzet van data kosten kan besparen, risico’s vermijden en je concurrent te snel af kan zijn.
In deze sessie zetten we het probleem op tafel. Want klanten zijn wél veranderd. Ze willen snelheid, overzicht, selfservice en realtime informatie. AI kan daarin een sleutelrol spelen. Maar dan moet je eerst af van de afhankelijkheid van persoonlijke werkwijzen, inboxen en Excel-sheets.
In samenwerking met XSARUS zet Amac nu de stap naar een schaalbaar en toekomstbestendig technologisch fundament. Door terug te gaan naar de kern, kiest Amac bewust voor eenvoud, composable technologie en datakwaliteit — zodat de belofte aan de klant blijft kloppen: Apple begint bij Amac.
In deze sessie ontdek je hoe K-Parts met hulp van Billy Grace transformeerde naar een datagedreven marketingstrategie.
In deze sessie over de impact van ontoegankelijke webshops, georganiseerd door Level Level en Buckaroo, kunnen deelnemers in gesprek gaan over hoe digitale toegankelijkheid en betaaloplossingen hand in hand gaan binnen de e-commerce sector.
This session will share key results, operational learnings, and a look ahead at the curated growth strategy of Kruidvat's marketplace.