Hoe XXL Nutrition de website elke dag een beetje beter maakt
In deze sessie laten Sjoerd van den Broek en Mark Veldkamp zien hoe XXL Nutrition dagelijks werkt aan het verbeteren van de online gebruikerservaring om het conversiepercentage te verhogen.
Sjoerd, CRO Specialist bij XXL Nutrition, deelt hoe hij met inzichten uit tools als Google Analytics, Hotjar, Lyssna en Tweakwise continu optimalisaties doorvoert. Hij legt uit hoe A/B-testen keuzes onderbouwen, hoe keuzehulpen worden verbeterd, en hoe zoekfuncties en filters dankzij Tweakwise slimmer worden ingericht. Psychologische technieken zoals de principes van Cialdini worden ook toegepast om drempels te verlagen en conversie te stimuleren.
Vervolgens zoomt Mark Veldkamp, Executive Director bij Tweakwise, in op de samenwerking tussen Tweakwise en XXL Nutrition. Hij laat zien hoe slimme inzet van AI, zoals synoniemenherkenning en Vector Search, nu al waarde toevoegt – en welke innovaties eraan komen om de gebruikerservaring en conversie in de toekomst nog verder te verbeteren.

Sjoerd van den Broek
Sjoerd van den Broek is CRO Specialist bij XXL Nutrition, waar hij verantwoordelijk is voor het verhogen van het conversiepercentage op zowel de website als in de app. Met een achtergrond in economische psychologie begon hij ruim zes jaar geleden zijn carrière bij online marketingbureau Effecty. Daar specialiseerde hij zich in conversie-optimalisatie en werkte hij aan uiteenlopende projecten voor zowel B2C als B2B klanten. Na een korte periode bij e-Boekhouden.nl, vond hij bij XXL Nutrition de perfecte combinatie tussen zijn professionele expertise en persoonlijke interesse: fitness. Naast zijn werk bij XXL is Sjoerd ook actief als freelancer onder de naam e-Shoptimize, waarbij hij via Edumia trainingen geeft in tools zoals Google Analytics, Tag Manager en UX.

Mark Veldkamp
Mark Veldkamp is Executive Director bij Tweakwise en eindverantwoordelijk voor de strategische koers en dagelijkse leiding. Door zijn jarenlange commerciële verantwoordelijkheid voor Tweakwise kent hij de organisatie van binnen en buiten. Zijn achtergrond ligt in conversie-optimalisatie, categoriemanagement en business development. Mark is gepassioneerd over de retail-industrie en vertaalt actuele trends graag naar strategische keuzes voor klanten zoals XXL Nutrition.