Replatforming zonder nasmaak: organisatiebrede aanpak bij Lekkerland
Replatforming zonder nasmaak? In deze sessie geeft Olaf (Sales Director Lekkerland) samen met Richard en Erik (De Nieuwe Zaak) je een eerlijk kijkje in de keuken van een grootschalig e-commerce project in de food- en foodservicebranche.
Wat is het recept voor een succesvolle implementatie? Welke valkuilen kunnen de soep goed bederven? Hoe voorkom je dat het budget niet in rook opgaat en het team niet uitgeblust raakt? Leer van een grensoverschrijdend Intershop-project bij Lekkerland/Conway, een groothandel in food, frisdrank & tabak, met scherpe inzichten van betrokken managers en system integrator. Dit is het eerlijke verhaal van een complexe replatforming in foodservice. Wat werkte, wat niet, en waarom samenwerking het recept voor succes is.

Olaf Gockel

Richard Walsh

Erik Jansen
Erik Jansen is een strategische en resultaatgerichte professional met meer dan 15 jaar ervaring in retail en digital commerce. Als interim manager en consultant helpt Erik organisaties bij het selecteren en implementeren van digitale commerce-oplossingen die sales en marketing naar een hoger niveau tillen.
Met een achtergrond in commerciële leidinggevende functies bij onder andere BCC, Wehkamp en Philips, combineert hij ervaring aan zowel de marketing- als saleskant van digital commerce. Hij heeft ruime ervaring in het aansturen van multidisciplinaire teams en complexe digitale transformatieprojecten. Hij heeft het vermogen om nieuwe concepten met succes te initiëren en te implementeren en sterke werkrelaties op te bouwen tussen bedrijfs- en IT-functies
Gedreven door impact, schakelt hij snel tussen visieontwikkeling en pragmatische uitvoering. Hij excelleert in het aanbrengen van structuur, het realiseren van procesverbeteringen en het bouwen van samenwerking in snel veranderende organisaties. Met zijn ondernemersmentaliteit, analytisch vermogen en ervaring in agile werkomgevingen is hij een krachtige aanjager van digitale groei.