Samenwerken met je doelgroep: Studio Anneloes groeit met klantinzicht

10:40
30
Presentation
Stage 7
Lotte Groeneboom Studio Anneloes

Het Amsterdamse damesmodemerk Studio Anneloes beschikt over een loyale klantenkring, maar om relevant te blijven is het essentieel om continu in gesprek te gaan met en te blijven luisteren naar de doelgroep. In deze sessie neemt Lotte je mee in hoe klantinzichten de basis vormen voor groei en een betere merkbeleving.

In elke fase van de customer journey wordt data en feedback opgehaald om te bepalen welke optimalisaties de grootste impact hebben om de klantreis te optimaliseren. Door usertesting, A/B-testen en klanttevredenheidsonderzoeken ontstaat een helder beeld van hoe klanten navigeren, waar optimalisatiekansen liggen en welke aanpassingen nodig zijn.

Deze aanpak heeft al meetbare resultaten opgeleverd: een aangepaste mobiele productoverzichtspagina leidde tot 21% meer bestellingen. Het toevoegen van een USP-afbeelding op productpagina’s verhoogde de conversie met 11%, en binnen het eerste jaar van het tweedehands platform Retravel zijn ruim 2.000 unieke peer-to-peer verkopers en bijna 5.000 unieke kopers geregistreerd.

Naast digitale optimalisaties dragen de Instore-schermen bij de verkooppunten van Studio Anneloes bij aan een verbeterde omnichannel-ervaring, terwijl het loyaltyprogramma en Retravel klantbehoud en duurzaamheid stimuleren.

Koop tickets

Lotte Groeneboom

Lotte Groeneboom is een gedreven digital marketing professional met een liefde voor consumentenpsychologie en neuromarketing. Als Lead Digital Marketing & Data bij Studio Anneloes werkt zij met haar team aan online acquisitie en retentie.

Ze houdt ervan om creatieve ideeën te vertalen naar een effectieve strategie. Van de vraag “Waar wordt een klant blij van?” tot het doormeten van de resultaten: haar werk begint met psychologie en eindigt met cijfers.

Gelijktijdige Sessies