SEO & AI: de kansen & bedreigingen van AI (Search) voor je webshop

11:20
30 minuten
Presentation
Stage 1
Stijn Bergmans Follo

AI is niet meer weg te denken uit het leven van een (SEO) marketeer. Wat vroeger werkte in Google, is nu achterhaald. In de afgelopen anderhalf jaar is er volop discussie: moet je AI gebruiken voor SEO? En zo ja, hoe? Mag je AI-gegenereerde content inzetten? Hoe snel prikt Google daar doorheen? En welke content heb je écht nodig om als webshop te overleven in de zoekresultaten?

De zoekwereld is in beweging. Blijft Google dominant, of verandert ons zoekgedrag door AI-tools zoals ChatGPT? Eén ding is zeker: zoekmachines evolueren en AI speelt daarin een steeds grotere rol. Hoe speel jij daarop in? Google toont allang niet meer alleen blauwe links. Producten, Visuals, Video’s en AI-gestuurde antwoorden strijden om aandacht. Hoe zorg je ervoor dat jouw webshop niet verdwijnt in de massa, maar juist opvalt?

Koop tickets

Stijn Bergmans

Stijn is dagelijks met een team van 30 SEO-specialisten bezig om de organische vindbaarheid van meer dan honderd opdrachtgevers te verhogen. In zijn rol als Organic Strategy Lead bij Follo, is hij verantwoordelijk voor het innoveren en door ontwikkelen van SEO strategieën. ¶¶Voorbeelden zijn het slim inzetten van AI en Big Data om zowel effectief als efficiënt resultaat te behalen. In zowel 2021 als 2022 werd Stijn uitgeroepen tot Beste SEO Consultant van de Benelux namens de Dutch Search Awards. Op de laatste editie van de Dutch Search Awards in december 2024 was Follo de grote winnaar met maarliefst 6 gouden awards.

Gelijktijdige Sessies